9 Ocak 2011 Pazar

Yaşam Okulu


Doğanın dilini anlamak ve bunun için onunla iç içe olmak istiyorsanız eğer bir doğa aşığıysanız kaz dağlarındaki ekolojik yaşam merkezi tam size göre. Yaşam okuluna katılarak hem kaz dağlarının muhteşem güzelliği içinde huzur dolu bir tatil yapabilir hem de verilecek eğitimle çevre bilincinizi geliştirerek sosyalleşme imkanı bulabilirsiniz.Doğayla dost yaşama bir adım daha yaklaşabilirsiniz.Dönemler halinde gerçekleştirilen eğitim boyunca dedetepe ekolojik çiftliğinde kalacak olmak ise yolculuğunuza ayrı bir anlam katacaktır.Programın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

8 Ocak 2011 Cumartesi

Elektrikli Otomobiller


Küresel ısınmanın dünyamız için büyük bir tehdit haline gelmeye başlamasıyla çevreye verilen zararın boyutları daha iyi anlaşılıyor. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte doğaya dost çevreci ürünler tüketicilerle buluşuyor. Elektrikli otomobillerde bunlardan biri. Örneğin Paris’te 2011 yılı sonunda elektrikli otomobiller kiralanabilecek. Daha önce uygulanan kiralık bisiklet uygulamasına ek olarak gerçekleşecek bu hizmet Paris’te hava kirlilik oranının düşürülerek halkın daha temiz bir çevrede yaşamasını amaçlıyor.İstanbul’da da elektrikli araçların kullanımı ve çevreyi koruma amaçlı bir takım alt yapı çalışmaları ve hazırlıklar yapılıyor. 2011 yılı bu çevreci araçlar açısından bir milat olacak sanırım.İstanbul’da elektrikli araçların kullanımı konusunda yapılan çalışmaların detayına buradan ulaşabilirsiniz.

Kokulu Selluka Aşkı


Selluka, kokulu çiçeklerin kraliçesi olan İzmir’in simgesi haline gelmiş unutulmaya yüz tutmuş çok özel ve nadide bir sarmaşık türünün adı.İnternette dolaşırken tesadüfen keşfettiğim bu hoş kokulu ve görüntülü çiçeğin bir diğer adı da zülf-ü aruz. Bu kelime gelin perçemi anlamına geliyormuş. Ağaçlar.net isimli forumda arkadaşların bu özel bitkinin tohumunu bulmak için ve yetiştirmek için nasıl insan üstü bir çaba sarfettiklerini okudum. Okumaya hala devam ediyorum.Dile kolay 170 sayfa.Okudukça insan daha da çok hevesleniyor, heyecanlanıyor

Latince ismi vigna caracalla olan bu özel bitkinin tohumlarını bende internetten sipariş ettim.Bitki ile ilgili detaylı bilgilere buradan da ulaşabilirsiniz. Üç adet tohum geldi birde yanında turuncu yapraklı başka bir bikinin tohumlarını da hediye göndermişler.Bir tanesini hafifçe zımparaladıktan sonra bir gün boyunca ılık suda beklettim ve ektim.Şimdi heyecanla çimlenmelerini bekliyorum.Kokusunu çok merak ediyorum.Limon yasemin karışımı enfes bir kokusu varmış.Güzelliği ise zaten ortada.Tohumları karıncaların yardımıyla gelişebilen bu sarmaşık 2ila 8 metre arasında uzayabiliyormuş.Genelde bahçede yetiştiriliyor ama kış soğuklarından korumak gerekiyor.Ben içerde yetiştirmeyi deneyeceğim.En azından havalar ısınana kadar. Heyecanımı ve bu güzel bitki hakkında edindiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istedim. Hepinize bol sellukalı günler diliyorum.

Kar Bisikleti


Hiç kar bisikletiyle bir dağdan aşağı kaymayı denediniz mi? Eğer "ben daha normal bir bisikletin üzerinde dahi duramıyorum" diyorsanız bu ürün size göre değil. Ancak karlı havaları ve kayak yapmayı sevenlerin bu ürün ile ilgileneceklerini düşünüyorum. Avusturyalı bir tasarımcıya ait olan bu kar bisikleti kızakla kaymayı sevenlere hoş dakikalar yaşatacak. Ama yine de dikkatli olmakta fayda var. Haberin detaylarına buradan ya da buradan ulaşabilirsiniz.

9 Nisan 2010 Cuma

Çıplak Ayaklı Güneş Mühendisleri


Üniversite sınavında mühendisliği tutturamadım diye üzülmeyin.Öyle bir mühendislik çeşidi var ki bunun için sadece okur yazar olmak yetiyor.Hayır hayır kaldırım mühendisliğinden bahsetmiyorum.Hindistan’daki çıplak ayaklı güneş mühendislerinden bahsediyorum.

Hindistan’da bulunan bazı köyler elektrik şebekesine oldukça uzakta bulunuyor.Isınma aydınlatma ve yemek pişirme ihtiyaçlarını şimdiye kadar odun ateşiyle sağlayan bu köylüler artık güneş enerjisinin nimetlerinden faydalanıyorlar. Orissa köylüleri güçlendirme projesi kapsamında kırsal kesimde yaşayan kadın ve gençler güneş enerjisi ile ilgili bir eğitimden geçiyorlar.Bu teknolojiyi nasıl kullanacaklarını ve bozulduğunda nasıl tamir edeceklerini öğreniyorlar ve köylerini enerji probleminden kurtararak yeni bir çeğe taşıyorlar.Teknoloji çağına.Haberin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

8 Nisan 2010 Perşembe

Güneş Kralı İspanya


İspanya çevre dostu enerji elde etme yöntemlerinin önemini kavramış durumda. Bu konuda girişimlerine devam ediyor. Üç yıl içinde İspanya’da 5.3 GW kapasiteli rüzgar enerjisi ve 1.5 GW kapasiteli güneş enerjisi santralleri kurulması planlanıyor.Pekte uzak olmayan 2013 yılında İspanya’nın güneş enerjisi konusunda dünya lideri olması bekleniyor.Umarım bizde enerji yatırımlarımızı çevre dostu olan sistemlerden yana gerçekleştiririz.Haberin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Osmatik Enerji Santrali


Ben nükleer enerji santrallerine karşıyım.Güneş enerjisinden rüzgar enerjisinden faydalanılmasından yanayım.Daha önce dalgalardan yada denizlerdeki gelgit enerjisinden de faydalanılabileceğini duymuştum.Şimdi ise Norveç yeni bir enerji üretim şekliyle karşımızda.Osmotik enerji santrali projesinde tatlı suyla tuzlu suyun birleşmeye çalışması sonucu oluşan basınç enerjiye dönüştürülmeye çalışılıyor.Gerçekten oldukça çevreci bir yaklaşım.Haberin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.